پذیرش اینترنتی

اخبار مرتبط

قطره اشک مصنوعی

اشک مصنوعی، قطره چشمی است که برای مرطوب سازی چشم هایی که از خشکی رنج می برند، بکار می رود و به حفظ رطوبت در سطح خارجی چشم کمک می کند. از این قطره های چشم، ممکن است برای درمان خشکی چشم ناشی از افزایش سن، برخی از داروها ، یک بیماری، جراحی چشم یا عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض دود یا باد می باشد، استفاده شود.

اشک مصنوعی بدون نسخه پزشک در دسترس است. نمی توان گفت که یک مارک خاص برای هر نوع خشکی چشمی، به بهترین وجه عمل می کند. شاید لازم باشد چندین مارک مختلف را امتحان کرده تا قطره مناسب چشم خود را پیدا کنید.

برخی از اشک های مصنوعی علاوه بر چرب و مرطوب ساختن چشم، باعث بهبودی چشم ها می شوند و برخی دیگر باعث کاهش تبخیر اشک چشم می شوند. همچنین ممکن است قطره اشک مصنوعی حاوی موادی باشد که محلول را برای مدت زمان بیشتری روی سطح چشم نگه می دارد.

 

قطره های اشک مصنوعی دو دسته هستند:

 

قطره چشمی دارای مواد نگهدارنده. این نوع، اغلب در بطری های چند دوزی وجود دارد و حاوی مواد نگهدارنده است تا پس از باز شدن بطری، از رشد باکتری ها جلوگیری کند. مواد نگهدارنده ممکن است چشم شما را تحریک کند، به خصوص اگر خشکی چشم متوسط ​​یا شدید داشته باشید.

قطره چشمی بدون مواد نگهدارنده. این نوع، مواد افزودنی کمتری دارد و به طور کلی اگر در طول روز، بیش از چهار بار از اشک مصنوعی استفاده می کنید یا خشکی چشم متوسط ​​یا شدید دارید، این نمونه، توصیه می شود. قطره اشک مصنوعی بدون مواد نگهدارنده در ویال های یک بارمصرف وجود دارند.

اشک مصنوعی به صورت ژل مانند نیز موجود است. که ممکن است باعث تاری موقت دید شود.

اگر بعد از امتحان محصولات مختلف هنوز هم مشکل داشتید، مرحله بعدی استفاده از یک یا چند پماد مرطوب کننده چشمی می باشد. این پمادها می توانند به طور موقت باعث تاری دید شوند ، بنابراین ممکن است ترجیح دهید پماد را درست قبل از خواب استفاده کنید.

اگر با همه این موارد تسکین نگرفته اید، به یک چشم پزشک مراجعه کنید تا سایر روش های درمانی را به شما توصیه کند.  

 

 

 

از   2   رای
1.5

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.