پذیرش اینترنتی

اخبار مرتبط

نکاتی برای حفظ سلامتی چشم  افراد مسن

 

همیشه در مورد وضعیت سلامتی و اینکه چه داروها و مکمل های غذایی مصرف می کنید ، به چشم پزشک خود اطلاع دهید. همچنین در مورد تغذیه ، خواب ، ورزش و سایر انتخاب های سبک زندگی با ایشان صحبت کنید. به یاد داشته باشید که در مراقبت از بینایی تان، شما و پزشک با یکدیگر مشارکت دارید.

کم بینایی لزوما به معنای کاهش توانایی نمی باشد

اصطلاح کم بینایی، از بین رفتن بینایی را توصیف می کند که انجام کارهای روزانه را دشوار کند. اما باید بدانیم که پیری طبیعی چشم منجر به کم بینایی نمی شود بلکه کاهش بینایی نتیجه بیماری های چشمی، آسیب چشم یا هر دوی آنها است.

علائم کم بینایی شامل از بین رفتن دید مرکزی یا محیطی (جانبی) ، تاری دید و شب کوری است. ممکن است فرد در تشخیص چهره، خواندن، رانندگی و خرید با مشکل روبرو شود. اگر هر یک از این مشکلات را تجربه کردید ، باید به چشم پزشک مراجعه کنید. پزشک هرگونه بیماری و مشکلات زمینه ای چشمی را بررسی و درمان می کند و منابع کم بینایی ، توانبخشی ، ابزار و وسایل را برای کمک به مطالعه و سایر کارهای روزانه توصیه می کند.

خوشبختانه ،امروزه فناوری و آموزش به افراد در تنظیم زندگی با کم بینایی کمک می کنند. امروزه دستگاه های کمکی کم بینایی ، ذره بین ها ، ابزارهای رایانه ای ، بازی ها ، منابع و تاکتیک ها می توانند به زندگی موفق و لذت بخش، علیرغم دید کم در افراد، کمک کنند.

 

جلوگیری از آسیب به چشم در خانه، می تواند از بینایی شما محافظت کند

آیا می دانید نیمی از تمام آسیب های چشمی در داخل یا اطراف خانه، اغلب در حین انجام پروژه های بهسازی  اتفاق می افتد. خبر خوب اینکه تقریباً با استفاده از عینک محافظ می توان از بروز آسیب دیدگی چشم جلوگیری کرد. هر خانوار باید حداقل یک عینک محافظ تایید شده داشته باشد.

با افزایش سن، تغییرات بینایی و کاهش تعادل، خطر سقوط در خانه را افزایش می دهد. در اینجا نکاتی برای جلوگیری از آسیب دیدگی یادآور می شویم:

    اطمینان حاصل کنید که محیط حمام لغزنده نباشد.

    نرده های پله را به گونه ای ایمن کنید که سست نباشند.

    گوشه های تیز کوسن و لبه های مبلمان و وسایل منزل می تواند خطرآفرین باشد.

    روشنایی را در خانه افزایش دهید تا به شما در بهتر دیده شدن اطراف و اجسام کمک کند.

 

چشم های خود را با ورزش تغذیه کنید

چشم ها به گردش خون مناسب و اکسیژن نیاز دارند که ورزش منظم آن را فراهم می کند. ورزش همچنین به حفظ وزن ما در حد طبیعی کمک می کند و خطر ابتلا به دیابت که منجر به فقدان بینایی می شود را کاهش می دهد.

تمرینات سبک تر از جمله پیاده روی ، یوگا ، تای چی یا حرکات کششی می تواند راههای مؤثر برای حفظ سلامتی باشد. نکات ایمنی در برابر آفتاب را رعایت کرده و هنگام لذت بردن از ورزش و تفریح، ​​از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید.

 

بخاطر سلامتی چشم ها، خواب کافی داشته باشید.

هنگام خواب ، چشمان ما از روانکاری مداوم بهره می برد. همچنین در هنگام خواب ، چشم ها خود را از محرک هایی مانند گرد و غبار ، آلرژن ها یا دود و دم هایی که ممکن است در طول روز در چشم تجمع یافته باشند، پاکسازی می کنند.

تحقیقات نشان می دهد سلولهای حساس به نور در چشم، برای تنظیم چرخه های خواب – بیداری مهم هستند. این مسئله با افزایش سن ، هنگامی که بیشتر افراد با مشکل بی خوابی روبرو می شوند ، از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگرچه محافظت از چشمان ما در برابر تابش بیش از حد اشعه ماوراء بنفش مهم است، اما برای کمک به حفظ چرخه طبیعی خواب- بیداری، نیاز به قرار گرفتن در معرض نور طبیعی طی روز می باشد.

 

احتمال ابتلا به بیماری های چشمی در خانم ها بیشتر است.

احتمال ابتلا به گلوکوم و کاهش بینایی یا نابینایی ناشی از گلوکوم در زنان بیشتر از مردان است. همچنین آب مروارید در زنان شایع تر است.

با وجود احتمال بیشتر ابتلا به بیماری های چشمی در زنان، آنها باید حتماً از دستورالعمل های غربالگری چشم پیروی کنند و معاینات چشم پزشکی منظم را در برنامه خود قرار دهند.

 

منبع:

https://www.aao.org/eye-health

از   1   رای
4

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.